Top 10 bästa låtarna i glee.

Ja, jag har en galen period nu. Gillar ni inte glee så är deras covers GALET BRA! Kan till och med människor som inte kollar på glee inflika. Jag är så galen i Darren Criss nu också, men ska inte bara ta låtar han sjunger. Skriver utan innebörds ordning. 




1. Paradise By The Dashboard Light (original: Meat
Loaf)

Jag gillar trycket i den här låten. Jag gillar hur många röster som lyfts fram och hur många röster som används. Även om Rachel (Lea Michele) och Finn (Cory Monteith †) håller lead så är det ändå andra som sjunger och det älskar jag. Det är en grej de inte lyft fram så mycket inom föregående säsonger. Sjunger Finn och Rachel så sjunger inga andra utom i bakgrunden, så det gillar jag. Sedan så är detta deras sista Nationals och det är väldigt känsligt avsnitt över huvud taget, ändå ett av mina favoritavsnitt i glees historia. 




2. Born This Way (original: Lady Gaga)

Detta är en låt jag vanligtvis ogillar, jag vet inte om det är för att jag inte Gaga eller om det är för att den är så uttjatad men New Directions gör denna så galet bra. Älskar hur Kurt (Chris Colfer) startar upp hela och hur Tina (Jenna Ushkowitz) håller lead inom den. Tinas röst används inte så mycket inom de 3 första säsongerna vilket jag tycker är tråkigt eftersom hon har en galet fin röst.. Sedan älskar jag hur scenen med tröjorna är och för en gång skull så älskar jag att lyssna på låten och därmed tar jag nytta av textens budskap. Jag skulle så ha Rachels (Lea Micheles) tröja. Vill ni se framträdandet om ni inte sett det, sök på Youtube, det finns där!




3. Teenage Dream, Acoustic (original Katy Perry)

Ni kunde väl inte ana att jag skulle ta med denna låten va? Saken är den att jag valde den akustiska verationen efterom denna rör mitt hjärta galet mycket. Blaines (Darren Criss) röst framhävs väldigt mycket under denna akustiska verationen och den RÖR verkligen i mitt hjärta. Jag kan inte riktigt beskriva känslorna varje gång denna kommer upp på min spotifylista. Scenen är väldigt känslig, då det är en breakup-scen.. men det är själva musiken, pianospelandet och framförallt RÖSTEN som gör att den är så bra tror jag, men jag vet verkligen inte. Den är 100 av 10, om det ens går. Sedan spelar Darren (om man går in privat) denna på varenda spelning, alltså akustisk, vilket är en dröm för mig att se. 




4. Don't Stop Me Now (original Queen)

Queen är ett av mina absoluta favoritband och det är inte lätt att göra en bra veration av dn här låten, och det säger JAG som är galet stort gleefan. Först när jag läste att Blaine (Darren Criss) skulle göra den här låten var jag lite tveksam och då snackar vi om att jag är galet stort fan av Darren... men han gjorde denna så bra att jag satt med munnen helt öppen och med tårar i ögonen. Jag vet att Freddy skulle vara stolt om han hörde denna covern. Jag måste säga att Blaine (Darren Criss) satte en riktigt bra touch i denna och jag vet att en viss Kurt Hummel (Chris Colfer) var galet stolt över honom, även om de inte är tillsammans under detta avsnittet. Tummen upp på den här covern, helt ärligt, galet sjuk. I'm impressed. 




5. Don't Stop Believin' (original: Journey) 

Jag tror nästan alla gleefans ser denna som en topp på "gleelistan". Det var den här låten som fick mig att stanna i programmet och som verkligen fick mig att inse vilket galet talangfullt gäng de hade fått. Älskar hur Finn (Cory Monteith) inleder och hur Rachel (Lea Michele) kommer in senare. Denna låten startade glee och den kommer även vara med i 100 episoden fast med Blaine (Darren Criss) istället för Finn (Cory Monteith), tråkigt nog. (Vi kommer aldrig glömma dig Cory<3). Nej men detta kommer alltid vara under toppen, även om det var bland de första låtarna så är den galet bra gjort och kemin när den spelades in hade de sannerligen också, helt sjukt. Underbart!




6. Thriller/Heads Will Roll (Original:Micheal Jackson/Yeah Yeah Yeahs)

Jag bara älskar den här maschupen. Helt underbar. Jag är galet stort fan av Micheal Jackson för er som inte visste det. Hans musik har inspirerat mig genom hela mitt liv och när Glee har valt att göra världens bästa maschup av denna låten samt en annan grym låt gör ju hela låten ännu mer grym. Den här kommer alltid ligga bland mina favoriter och älskar spektaklet kring den i glee, scenen är galet bra, älskar den. Sedan älskar jag hur så många röster används i låten. Även om Finn (Cory Monteith) har lead, så sjunger andra också, underbart. Nej men helt seriöst, är helt förälskad i den här maschupen och blir alltid lika glad när jag hör den. Har till och med använt denna på universitetsnivå när man skulle välja en låt, så den ligger varmt om mitt hjärta. 




7. Piano Man (Original: Billy Joel) 

Jag tänker inte skylta med att jag tycker att denna låten är bra pga att det är en av mina största idoler som sjunger den men jag tycker sannerligen att han gör den galet bra. Lyssnar man på pianot i början och hur fint han spelar och sedan på hur hans röst fylls galet bra, ja vad ska man säga? Underbart. Blaines (Darren Criss) röst passar väldigt bra till denna typen av musik, samt allt annat men Blaine (Darren Criss) akustisk är heaven, helt seriöst. Denna scenen är väldigt fin också, men går inte efter det såklart. Denna låten av Billy är galet bra och är stolt över att Darren sjunger den så bra som han gör, då jag faktiskt får gåshud över hela kroppen. Bra jobbat Blaine, Darren.
 



8. Get to Get You Into My Life (Original: The Beatles) 

Än en gång, jag tog inte denna på grund av att jag är ett stort fan av Darren, utan för att jag faktiskt tycker att detta är en av glees bästa performances i historian. Blaine (Darren Criss) och Kurt (Chris Colfer) har otroligt fina röster tillsammans, de passar så galet bra tillsammans och jag får rysningar varje gång. Jag är galet stort fan av Beatles och detta är en av de bästa låtarna av dem, vilket gör att jag blir ännu galnare varje gång jag hör denna verationen. Jag älskar denna scenen också, vilket gör ett stort plus i kanten... men om man bara ska fokusera på låten så är den verkligen top 10 på min glee-lista och det kan jag stolt säga utan att jag behöver känna att det har med Klaine (Kurt och Blaine) eller Darren att göra. 



9. I Wanna Hold Your Hand (Original: The Beatles) 

Än en gång har Kurt (Chris Colfer) gjort det. Hans röst berör mig varje gång han öppnar den där käften. Den här låten är också en av mina favoriter med The Beatles och Kurt (Chris Colfer) gör den galet bra. Jag får rysningar varje gång jag hör den och bakgrunden till varför han kör den i glee rör mig till tårar. Jag är helt förälskad i Kurts (Chris Colfer) röst, helt klart och att han sjunger en av tidernas bästa låtar gör inte saken bättre. Tack Kurt, eller Chris, för att du ger mig ännu en anledning att älska din röst, tack. Helt såld och har varit sedan day 1. 



10.Loser Like Me (Original: GLEE CAST) 

Den här låten är en INSPIRATION och beskriver mitt liv. Jag kan inte förklara hur glad jag blir av den här låten. Den får mig alltid att le och får mig att må bättre. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men jag har lust att tacka människan som har skrivit den här låten för den har verkligen gjort mitt liv bättre, helt klart. Älskar hur Rachel (Lea Michele) inleder den, hur Finn (Cory Monteith) kommer in och hur hela New Directions sjunger, helt galet bra. Jag vet inte riktigt vad mer jag ska skriva om den här låten, texten beskriver bara mitt liv så galet bra, helt sjukt hur mycket glee kan påverka. 





Så, jag försökte att inte ta med Darren allt för många gånger bara för att jag älskar honom och hans röst så mycket för andra förtjänar också att stå på det här listan. Här är min typ 10, det var galet svårt att bara välja 10, skulle kunna fortsatt till 20, om inte mer. Hoppas att ni tar del av detta och lyssnar för det skulle vara helt otroligt awesome. Godnatt och massor med kramar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0