Farsdag.

Eftersom jag inte har möjlighet att krama om pappa idag så tänker jag tillägna ett blogginlägg till honom idag på farsdag. 

Jo pappa är en sån där väldigt betydelsefull man i mitt liv.. helt ärligt skulle jag inte vara något utan honom. Även om han ibland kan vara den jobbigaste människan on earth så älskar jag honom otroligt väldigt galet mycket. Han är helt ärligt en av de bästa människorna som finns i mitt liv och jag kan inte tacka honom nog för att han har gett mig uppfostringen han har gjort. Utan pappas otroligt jobbiga tag under tonåren skulle jag absolut inte vara där jag är idag och jag är så glad över att han verkligen försökte hålla mig med fötterna på jorden även om jag höll på att i stort sett flyga ifrån den, eller sjunka igenom den kanske man säger. Pappa har lärt mig otroligt mycket. Han har lärt mig vad jag ska prioritera i livet, hur jag ska kunna få mig själv att hålla samman även om allt annat håller på att brytas ner och han har också lärt mig att man inte kan få allt man vill i livet utan att kämpa för det. 

Jag kan inte säga att pappa någonsin har fått mig att glömma mina drömmar... han har snarare varit den som faktiskt har stöttat mig till att göra det jag vill... men han har också sagt att det ligger mycket tid och pengar på mina intressen och jag vet mycket väl det... men utan honom skulle jag förmodligen inte ens ha gjort sakerna jag gjort i livet eftersom han alltid har puschat mig att göra dem... även om han kanske inte tror det själv. 

Pappa har verkligen en stor betydelse i mitt liv, och även ifall han legat och skavt på väldigt många känsliga delar när det gäller min uppfostran har det också gett verkan och jag kan inte tacka honom nog för det. Man uppskattar allt sånt på ett annat sätt när man inte bor hemma längre, när man inte har en pappa som styr och ställer över en.. Jag får stå på mina egna ben nu och det är skönt det också, men utan honom skulle jag absolut inte ha såna värderingar jag har nu, och jag har fått sån nytta av allt han har lärt mig under mina 20 år. 

Tack för alla dagar hemma, tack för alla skidsemestrar, alla husvagnssemestrar, utlandsresor och allt som du och mamma har gett mig. Jag vet att jag kanske inte visat min tacksamhet tillräckligt mycket under åren men det är för att jag aldrig riktigt fattat hur mycket tid och pengar ni faktiskt har lagt ner på mig och för att jag ska trivas och ha det bra även om mitt liv och min skolgång inte alltid har varit det bästa.. men trots detta har ni alltid funnits där för mig och lett mig in på rätt spår i livet och utan ert stöd, ditt och mammas skulle jag aldrig hamnat här. 

Förlåt för alla gånger jag skrikit på dig, och sagt att jag hatar dig för att du inte gett mig det jag vill. Även om jag ändå varit väldigt sur har dina nej betytt väldigt mycket i efterhand och jag tackar för att du inte gav dig även om jag var en väldigt förtvivlad och irriterad tonårsdotter... och du vet att jag aldrig någonsin har hatat dig, på riktigt. 

Grattis på farsdag pappa! Jag älskar dig, tack för att du finns och för att du visat mig rätta vägen i livet. Kommer aldrig någonsin glömma att du är anledningen att jag är den jag är idag. Du och mamma har uppfostrat mig bra, och det betyder mycket, och jag märker verkligen av det nu när jag inte bor hemma i Kinna längre. 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0