Dag 05 – Betydelsefulla låtar

oooh! har så många låtar som betyder mycket! Kan inte välja ju :$ 

men okej! 

jag skickar genom spotify, orkar inget annat. HAHA! 

Breathe In Breathe Out - Erik Grönwall
okej, först och främst... TEXTEN! den har hjälpt mig så otroligt mycket. Den har fått mig att inse att man inte kan få allt man vill! Det kanske finns förhinder och då ska man bara ta det lugnt och andas! (haha, idag..) Nej men alltså, det är en av mina favoritlåtar på hans skiva (det vill säga tillsammans med alla andra HAHA) och den har betytt mycket för mig ända sedan första  gången jag hörde den. Vilket va när hans skiva släpptes ut på spotify och det va 30 maj (koll?) .... åh inga ord kan beskiva vad den har hjälpt mig... typ.. TACK ERIK!!!!!!!!!! ♥

What Are Words - Chris Medina
jag vet, den är väldigt "ny" om man säger så! Men alltså första gången jag lyssnade på den började jag gråta! den har så mycket känslor och alltså jag "känner igen" mig i den! Det känns som om jag sjunger den till någon.. Typ! Åh den är så fiiin! Och alltså, känner inte att jag behöver skriva så mycket för att visa varför den betyder så mycket. Texten är fin, den har med hjälpt mig lite sådär smått o ja, alltså ... den live. Jag är lycklig! ♥

It Takes A Fool To Remain Sane - The Ark
oooh! denna låten förklarar mitt liv typ! Haha! jag är nog världens galnaste människa och helt ärligt... i högstadiet så va jag en människa som verkligen brydde mig om vad folk tyckte o tänkte om mig. Hade jätte dåligt självförtroende och det verkligen speglade...! Men nu, nu kan jag springa runt i skolan utan att bry mig om vad folk säger, jag kan sätta mig i trappan helt alone o folk stirrar på mig o jag svarar med att säga ett glatt "hej!" jag kan ta fram ett paraply och fajtas lite.. haha ni fattar grejen. Skiter fullständigt i vad folk säger för jag är jag och ingen kan begära något annat. Gillar ni mig inte som jag är? FINE! för jag tänker inte rätta mig efter någon annan! (nej jag har inte för bra självförtroende och jag lyssnar visst på andra heheh :$) och denna låten har fått mig att våga ta steget från en blyg osäker tjej till en galen och glad tjej. Mitt rätta jag!

You're Beautiful - Chester See
haha denna låten betyder mycket av en viss anledning som jag tror att rätt många kan lista ut ... ;) nej men, alltså första gången jag hörde denna började jag gråta. En människa som betyder otroligt mycket för mig och som alltid får mig att må bra skickade denna till mig och jag visste typ inte vad jag skulle ta mig till. Tårarna bara rann.. :$ jo men denna låten kommer ALLTID betyda mycket sen efter den dagen, no matter what. Skulle kunna skriva en bok om hur mycket du betyder för mig :) Och Du vet vem du är, o jag älskar dig ♥

Take It All - Hillsong
haha alltså, ja! Alla dessa lovsånger betyder sjukt mycket för mig på olika sätt! Denna har jag drogat nu på slutet och jag tycker att den är otroligt bra! Det roliga är att när jag mår dåligt så börjar jag sjunga på "Jesus we live for your name(...)" o just därför valde jag denna låten! Haha! Det är något speciellt med den.. vet inte varför jag gillar den så mycket.. Varje gång jag hör den så får jag världens kick och jag vill bara hoppa o lyfta händerna.. o det är inte många lovsånger som får mig att känna så när jag sitter ensam i ett rum ex. En till anledning att jag älskar den så mycket. Ni som gillar låtar med fart, VARSÅGOD och lyssna! Den är fett bra o skön! :) 


FETT GAMMAL BILD! ser liten ut! haha :$

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0