filmklipp på bloggen? :)

tjo, jag skulle egentligen pluggat nu.. men jag somade. HE HE. så det gick inte så bra och sen va jag ju TVUNGEN att kolla facebook och sånt :$ men såg att det va någon som undra hur man sätter in filmklipp och det ska jag visa. haha :)
1. Okej jag börjar med Youtube eftersom det är oftast är därifrån man vill att klippen ska komma ifrån. När man är inne på klippet finns det ett ställa nedanför rutan där klippet visas så står det "bädda in" (som jag visar på bilden) tryck på den så kommer länken upp och om man trycker på den markeras den och sen kan du kopiera.
2. Nu kan du logga in på din blogg och gå in på nytt inlägg så ser du som jag visar på bilden uppe i rutan där det står "HTML". Tryck på den så kommer det upp en ny ruta. Klistra in det du kopierade på "bädda in" och tryck på "uppdatera". finns det redan en text där på HTML TA INTE BORT DÅ TAR DU BORT ALLT DU SKRIVIT :]
hoppas att det hjälpte er! :) jag kan med visa hur man klistrar in från typ tv4. Eftersom det va det jag gjorde :) haha.
haha här har jag en bild på Andreas Carlsson i Idoljuryn (Snygg) så står det "Dela" där uppe i hörnet som jag visar. Tryck på den så kommer det upp en "ruta" (nästa bild)
Här är rutan jag snackade om. Där står det igen "Bädda in". Där står det "kopiera länk" tryck på den och återgå som jag gjorde i steg 2 till bloggen och klistra in på "HTML"
här va lite kort om det, hoppas att det funkar när ni behöver det :) KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0