10 låtar<3

hejsan svejsan. Nu här i juletider ska lilla anna bjuda på 10 låtar som betyder mycket för henne! Och för att va snäll ska jag inte bara ta erik och reboundlåtar. ;) så här kommer dom!

Higher-Erik Grönwall
alla hans låtar betyder otroligt mycket för mig! men DENNA! den va ändå den han vann med! det va den som han sjöng varje spelning! det är nåt speciellt med den låten! något som alltid får mig att må bra! men det är också den låten som jag får mest tårar för, som är jobbigast och lyssna på när jag saknar honom som jag gör! Men den kommer alltid va min favoritlåt när det gäller hans låtar! Jag tröttnar aldrig på den och jag har grymt mycket minnen med den låten! Den är helt klart bäst, KÄRLEK! <3


Hurricane-Rebound
ja, några till som jag verkligen älskar är ju REbound! Denna låten va den första som dom gjorde! Den som jag aldrig kommer tröttna på att lyssna på ! den som dom alltid spelar på spelningar och den som visade dom som rebound första gången! kommer aldrig tröttna på denna låten. Hur uttjatad den än är för alla andra, så kommer jag aldrig tröttna på den! Den får mig alltid att må bra, och jag vill bara dansa och sjunga när jag hör den! och även fast jag saknar dom så mycket som jag gör, så mår jag ändå bra när jag hör denna låten! <3


Timeless-Erik Grönwall
detta blir den sista låten med Erik Grönwall.. jag hade svårt att välja en låt av hans låtar, eftersom dom betyder grymt mycket för mig allihopa! Men denna betyder något extra för mig av hans nyare låtar. Just för att denna va den låten som föll mig i smaken först! Visst jag älskade allihopa! Men denna va helt underbar! Sen har jag skrivit många gånger på hans förra blogg hur mycket denna betyder för mig, och sen på spelningen i borås den 1 juli sa han exakt "jag ska sjunga timeless" och kollade på mig när han sa det. Därför betyder denna låten extra mycket för mig! <3

Everything-Lifehouse
lifehouse har många helt underbara och helt grymma låtar. Men denna är en av mina favoriter med dom! Om ni ville veta är lifehouse ett kristet band, och denna låten har jag så otroligt många minnen med! Från olika läger och en massa saker! jag älskade denna låten direkt när jag hörde den första gången. Sen att texten har en otrolig mening gör den ännu bättre! Stor kärlek<3


You are not alone-Michael Jackson
faktiskt betyder inte denna låten så mycket för bara för att rabih jaber sjöng den helt underbar under idol! nej. Michael Jackson är en legend, som en gud. Han betyder otroligt mycket för mig! och denna låten är en av hans bästa låtar! den betyder så jätte mycket för mig! Men visst den betyder mycket för att rabih har sjungit den med, men det är inte den enda anledningen. Den största anledningen är att denna va den första låten jag satte på efter att han hade dött, denna va den första låten som gjorde att jag började gilla honom på riktigt, redan innan han hade dött. Sen är texten väldigt fin!<3

King of Majesty-hillsong
denna låten betyder mycket för mig för att jag sjöng den på mitt första nyårsläger, första kvällsmötet, första låten! Även den är en kristen låt, men en helt underbar låt! Den låten får mig alltid att må bra! Den får mig att inte sluta kämpa och en massa! jag älskar verkligen den låten och jag hoppas att ni lyssnar på den! Tänk typ 600 personer, kanske mer, står med händerna uppe i luften och sjunger denna låten. Det är helt underbart och många tårar rann den gången. MÄKTIGT är ordet<3

flashdance-Irene Cara
Jag frågade min mamma en låt som hon trodde betydde mycket för mig när jag va liten. Hon sa direkt Flashdance, och då dyker det upp en massa minnen från när jag dansade till den när jag va liten, jag kommer ihåg vad jag hade för kläder och allt! Och dansläraren jag hade då älskade jag! hon gjorde dansen till en rolig grej och inte till allvar som många får uppleva vid 10 års ålder! Sen när hon sluta slutade hela gruppen! Johanna! hon va så himla bra! den bästa dansläraren jag har haft!

Rosanna-Toto
denna betyder mycket för mig av många olika anledningar, och jag ska inte ta alla dom här. Haha. Nej men det va faktiskt min kompis som sjöng den och så började jag gilla den jätte mycket! Men den låten väcker så otroligt många minnen för mig! Jag har minnen med den låten. Jag har jätte många kompisar som har gjort denna otroligt bra, och jag tycker ändå att orginalet slår allt. Som vanligt! Denna låten betyder mycket för mig! Denna låten är verkligen sommar 2009!

Tracy Chapma-Talkin bout a revolution
ska jag vara ärlig så hade jag inte ens hört låten innan jag hörde denna när Olle Hedberg sjöng den under idol så det är honom jag har att tacka att jag just nu verkligen ÄLSKAR denna låten! jag brukar lyssna på den när jag mår dåligt så blir jag gladare, dock när Olle sjunger den. Men orginalet är helt otrolig! sen i Göteborg så sjöng Andreas Weise denna låten för att hylla Olle! Det tyckte jag va riktigt gulligt av honom så det är en annan anledning att jag tog denna låten. Och ja, jag älskar orginalet, <3

Don't look back in anger-oasis
jag har alltid älskat denna låten. Ända sedan jag hörde den första gången. Sen att Daniel Norberg sjöng den på sin autition på idol gör den bara ännu mer betydelsefull! så på hans audition så satt jag och sjöng med och tyckte att han gjorde den jätte bra! så det är tack vare denna låten som jag älskar daniel norberg ;) haha nej men nästan! denna låten har betytt mycket för mig länge och nu betyder den ännu mer för mig! tjärlek <3




här jag jag visat lite låtar som betyder mycket för mej! jag har många fler låtar! väldigt många! men dom här är ändå top 10! spelas mycket! tack för mej! //anna<3





Kommentarer
Postat av: Alinaa

första och tredje är väldigt bra ;) <3 fjärde är med bra.. men första och tredje = KÄRLEK ♥

kärlek te dej med <3

2010-12-12 @ 22:09:45
Postat av: Jade

Bra låtar, men blev väldigt chokad att du tog med eriks låtar... Elr inte haha, men jag kan hålla med om några låtar och jag älskar också talking about a revolution, spec andreas weise version!:D<3

2010-12-12 @ 22:13:42
Postat av: Li .

timless är så jävla bra. så jävla underbar. jag typ.. dog när jag hörde den första gången. bäst. <3

2010-12-12 @ 22:15:02
URL: http://lislife.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: ja det kommer det blii :DD <3

2010-12-12 @ 22:22:07
URL: http://lislife.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Nej men det va faktiskt min kompis som sjöng den och så började jag gilla den jätte mycket!" heheh jaa :) vem kan det va? ;) <3 hihi

och vrf just sommaren 2009? vad hände då :) älskar låten!!!!!!!!!!!! <3 host och mer;)

2010-12-13 @ 22:02:29
Postat av: Felicia♥

^

|

|

2010-12-13 @ 22:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0