2013

bättre sent än aldrig. 
Ett av de värsta åren i mitt liv, men är evigt tacksam för de som funnits här för mig under tiden. 

Januari

Året började bra. Jag kom hem ifrån ett awesome nyårsläger och jag var glad, like always. Fått nya vänner och jag levde mitt liv helt enkelt. Kom tillbaka till skolan, klassen var lika underbar som vanligt och ja, jag var LYCKLIG. Senare kom beskedet om att Joachim hade blindtarmsinflammation av hög grad och han låg inne på sjukhuset i någon vecka... oron som fanns då var hemsk och jag hade till och med svårt att besöka honom för att jag inte visste hur jag skulle reagera, ville inte visa hur otroligt dåligt jag mådde över det. 

 
 
Februari

Februari ligger som en dimma över mig. Jag kommer ihåg att jag firade alla <3 dag med världens bästa pojkvän här i Göteborg och självklart så fyllde älsklingen 17 år också. Han är då liten, men han är bäst ändå. En grej som jag verkligen kommer ihåg är när jag förlorade Inga. Inga var farmor och farfars granne och jag hade en rätt så tight relation med henne. Har haft många otroligt underbara minnen med henne och det är fortfarande jobbigt att hon är borta, men man får helt enkelt lära sig att leva med det. 


 
 
Mars

Mars kommer forever and always vara en pain-månad för mig. Den vägs dock upp med tanke på att min kära bror, pappa och bästa vän Ida fyller år. Under mars var min mormor otroligt dålig och var på snäppen att fara upp till Jesus men hon höll sig kvar på jorden, vilket jag är evigt tacksam för. Denna månaden lyckas alltid bringa otur eftersom gammelmormor, gammelmorfar och morfar dog under denna månaden, så att mormor höll sig kvar på jorden betyder mer än någonting annat. Evigt tacksam för att jag har henne och mina andra nära och kära i mitt liv. Annars var vi uppe och åkte skidor och hälsade på bror min under mars månad vilket också vägde upp det hela. Skidor är livet. 

 
 
 
April

Under april så började det ljusna igen då jag insåg att jag skulle få se min idol under denna månaden. Den 17 april åkte jag och 3 av mina bästa vänner till Oslo och såg min idol och inspiration sedan 3 år tillbaka. Finns inga ord för hur mycket det betydde för mig att få se honom och inse på riktigt att han var verklig. Min bästa vän Rebecka kom också på besök hos mig i Göteborg vilket också var en höjdpunkt på denna månad. Det är galet vad distans är jobbigt, men när man väl träffas är det heaven. Evigt tacksam för att ha henne i mitt liv, hon lyser sannerligen upp mig. Jag var också på läger med Kinna KU vilket också är otroligt roligt, även ifall jag känner mig otroligt gammal bland alla de små konfirmanderna. 

 
 
 
 

Maj

Maj var både en bra och dålig månad, den bästa delen var såklart när jag såg 5 av mina favoritpojkar live. Killarna i 1D kommer aldrig riktigt komma upp i samma nivå som Justin när det gäller vissa delar i mitt liv men de ÄR mina idoler och jag älskar dem otroligt mycket. Jag har inte lika mycket bilder från den konserten då allt var kaos den dagen. Det betydde mer än mycket att få se dem live. Annars var jag faktiskt inte jätte glad den här månaden och jag vet inte riktigt varför, det bara var så.... men att få se killarna live och tillbringa tid i Stockholm var helt underbart. Jag och Bergis träffade också Daniel, vilket var en intressant del av resan också (hehe). Hade mina ups-and downs den här månaden, det hade jag sannerligen. När jag väl var glad, då var jag GLAD. 

 
 
Juni

Precis som maj så var Juni upp och ner. Jag såg en av mina idoler live, bästa Jamie Meyer, men ändå så var jag inte superglad över lag den här månaden. Jag förlorade en människa som stod mig nära under 2009 men som tur var skulle jag till High Chaparral någon dag efter så mitt liv var på något sätt ändå bra. Att få träffa Jamie betydde väldigt mycket för mig. Klart att han inte har samma plats som Justin, och inte ens killarna i 1D eller Darren, men han betyder otroligt mycket på ett helt annat sätt än vad de andra små pojkarna gör. (well, alla utom Darren och KANSKE Louis är små ju). Annars jobbade jag ju hela tiden och ja, alla andra hade roligt lov </33333 Värdens bästa kusin klarade också en bilkrash och står nu på benen, jag är så sjukt stolt över henne. Men Lotta på Liseberg startade och det är alltid en höjdpunkt för mig, ALLTID!! även om den första bilden gärna får försvinna ur mitt sinne ;)))))) 

 
 

Juli

När jag hör juli tänker jag bara på Iron Maiden och på Cory, vilket inte är den bästa blandningen. Jag såg ett av världens bästa band live, samtidigt som en av mina idoler försvann från denna jorden. Det som jag också kommer ihåg från Juli är såklart alla Lotta på Liseberg-mådagar. Jag fick ju dansa med en av sveriges största dansare och fick också se bästa Rascal Flatts live. Juli var ändå en bra månad, även om finaste Cory dog. 
 
 
 
 
 
 
Augusti

Ja, augusti får mig att tänka på lotta-lotta och åter igen lotta. Jag var även på både rix fm festivalen här i Götet och på diggeloo i Alingsås. Hade great time där. Fick också upp ögonen för bästa bandet JTR och det betydde också mer än någonting annat. Ändå va detta en månad när jag kände att allting var down i mitt liv. Bröt kontakten med en vän till mig som sårade mig något otroligt och allt kändes bara så fel. Det som verkligen får mig att le när jag tänker på augusti, om man inte räknar med alla LPL är såklart när jag träffade Eddie. Världens bästa Eddie efter 1007 dagar, han va bara så sjukt underbar. Ja, blandad månad igen. 

 
 
September

September får mig att tänka på när jag köade till att få bästa platserna och att jag fick främre parkett, 21 timmar ute i kylan gav det jag ville. Sedan får det mig att tänka på när glee season 5 började och jag började min tid som crazy-klainer igen och det betydde galet mycket för mig. Jag har alltid varit det sedan jag började följa glee... men att åter igen börja följa speciellt Darren gjorde mig otroligt mycket lyckligare igen, följt honom under tiden jag älskat glee, flitit men han fick mig verkligen att bli otroligt glad igen, vilket jag verkligen behövde. Jag träffade också mina bästa Göteborgisar för första gången och nu har vi verkligen en grym relation och jag älskar dem så otroligt mycket, my sisters. 

 



Oktober

När jag hör oktober tänker jag bara på min otroligt underbara 20 årsdag som jag firade med mina närmsta kompisar. Jag tänker också på den otroligt kaosiga fanträffen vi hade på 1D affären som var här i Göteborg. Tänker även också på att det var den otroligt jobbiga månaden utan iphone då svante tuggade sönder den </3... det hände inte så mycket i oktober helt ärligt. 

 
 
November

November satte ett leende på mitt läppar. Det första jag tänkte på var när Darren Criss favoritmarkerade min tweet som jag twittrade till honom. Sedan tänker jag på alla fina möten vi hade med göteborgisarna. När vi va på 1Dworld, när vi träffade lejonen och när vi var hemma hos Randa och kollade på 1Dday, underbart. Jag tänker också på underbara halloween när vi va i Bollebygd och var med världens underbaraste gäng där. Det började gå uppåt igen! 

 
 
 
December

December var otroligt bra. Bästa avslutet på året kan man ju säga. Firade jul uppe hos farmor och farfar och tyvärr förlorade jag en nära men väldigt sjuk släkting, Gerhad... men han har det bättre nu, man får tänka så. Jag var iaf ute på krogen och dansade loss med mina vänner och jag hade otroligt roligt där ute, helt klart. Jag har då bästa vännerna. Jag hade också världens roligaste konversation med världens bästa JTR och de följde mig!! ja, underbart. Träffade också världens bästa Jamie på bingolotto här I Göteborg tillsammans med min bästa vän Erica. Galet vad underbart det var!!! Han var så fin han. Var också på jul på liseberg med Joachims familj, därmed Jeanettes särbo med barn. Avslutade som vanligt på världens bästa läger och allt. Underbart. 

 
 
 


Ja, det var en blandning av vad som hände detta året. Både ups-and downs och bland de värsta åren i mitt liv. Som sagt, tack gode Gud för att jag har så fina vänner. Ni är bäst. <3

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Fina underbara Anna, du lyser verkligen upp mina dagar också och att jag hatar att vi inte bor nära varandra. men som du skrev, när man träffas så är det heaven. Jag älskar dig så mycket och längtar tills vi ses igen. <3

2014-01-12 @ 21:05:37
URL: http://www.aupairinuk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0