VÄRLDENS BÄSTA VECKA I FJÄLLEN

åh, detta lägret va helt sjukt underbart. No words! 

lördag
det började med att felicia hämtade upp mig och Nelly och så åkte vi in till Borås, där va vi ett tag och träffade även en sjukt snygg Jocke ;) , en sprallig matthias, en krullig Sebastian, en glad Carl och en supersöt Emma :D Vi stod där och väntade och så kom bussen. Vi fann våra säten direkt.. vid de jobbiga konfirmanderna!;) vi åkte och vi pratade och hade jätte kul och sov lite smått och ja, hade det trevligt! Vi kom fram till Sälen på eftermiddagen och vi stack in för att hyra grejerna och sen åkte vi till fjällgården. UNDERBAR! vi åt och hade möte och sånt och det va jätte kul! Åh saknar känslan av att komma dit! Började även prata med Ellen, Malin och Cissi som sov i samma rum som oss ♥

söndag
VI VAKNADE och åt frukost, de gick igenom allting som hade med skidor att göra och vi hade bibelstudium som va JÄTTE BRA, fixade oss och åkte buss till backen. På förmiddagen åkte jag bara med Felicia och Nelly och vi körde på mjukstart vilket funkade jätte bra! :) sedan åt vi vår fina lunch vid backen och senare så åkte jag och jocke i lite svårare backar och sen träffade vi resten av gänget och åkte med dom! Sjukt trevligt :) sedan åkte vi hem och hade gruppsamlingar och sånt. Hade Seb som ledare och han skötte sig galant! ;D grupp 3 bestod av mig, Anton, Josefin, Jenny, Daniel och Simon och självklart Sebbe då :D sen va det typ lovsångsmässa och sånt o de va jätte trevligt. :) underbar start!

måndag
det va liknande måndag. Samma otroligt goa och roliga gäng som åkte och samma personer som gjorde vurpor (typ jocke, felicia, matte och Sebbe ;D) fast vi åkte i tandodalen, satt och myste där och massa. Underbara backar! På kvällen va likadant. Gruppsamlingar.. sen skulle vi gå upp på berget och kolla på stjärnorna... det roliga va... det va inga stjärnor för dom synstes inte :') hahaha! sen va det aftonbön :) Trevligt efter och sen sova. Men det funkade ;) ♥

tisdag
som ni kanske vet så va det ALLA ♥ DAG och jag firade det med underbara Jocke och även underbara vänner. Försökte vara så nära Jocke som möjligt men det är svårt att vara själva på ett sånt här läger... Men åkte med honom i liften :') haha! ne men det va som alla andra dagar, förutom att jag va väldigt deppig under middagen utav en anledning.. men vi åt god mat och fikade och jag fick världens mumsigaste kakor från världens bästa Jocke ♥ han är fin han. Vi åkte på och sen på kvällen så va det som vanligt... förutom att jag och jocke låg ett tag och myste lite i min säng, och vi kollade på en massa videos från mattis dator.. sen så skulle jag och jocke gå ut och kolla på stjärnorna igen men då hade dom försvunnit hAHA och det va värsta storm så vi gick in till hans rum istället (♥) och så massa sånt. Ne men det va en mysig alla ♥ dag även om den tillbringades med andra än bara Jocke :) man ska ju umgås med vänner med ;D haha! 

onsdag
nu började det kännas som om man hade åkt en hel del och det hade vi verkligen! Men jag ville inte stanna hemma, det ville inte Jocke, Mattis, Nelly, Carl, Anton eller Sebbe heller göra så vi åkte till backen ändå! Det va SJUUUKT blåsigt men älskade det verkligen ändå! Jag gjorde bland de roligaste åken ever i off pissten. Jag utformade mina gränser och hoppade även på ett roligt hopp (skrik och paniksnack om stavar//matthias) och massor av sånt. Ja det va verkligen underbart! Det som stannade hemma (resterande..) de missade verkligen något BRA! :) sen va det de vanliga på kvällen men det är alltid lika mysigt!

torsdag
jag vaknade och mådde JÄTTE DÅLIGT och insåg att de va samma sak med Joachim så vi stannade hemma. Mattis gjorde med det, Sebbe med för han va tvungen att plugga, Carl kände med för att vara hemma och Nelly skulle med vara det. Då ville inte felicia, Ellen eller Malin heller åka så de tänkte med stanna hemma. Men det slutade med att Nelly och Ellen tog sista minuten och åkte ändå! ;D men hemma där så låg jag mest i sängen för jag mådde verkligen inte bra. Men Jocke fick med mig ut men det slutade med att jag satt alldeles för länge still i snön och det blev bara värre. (bra val anna!) och massa sånt. Så efter det blev jag bara sjukare och sjukare. FINT! men ah, det va som vanligt på kvällen och allt va fint :) 

fredag
DET VA JU INGEN VANLIG DAG FÖR DET VA JOACHIMS FÖDELSEDAG! hurra hurra hurra! ja men typ så lät det vid frukosten den morgonen och jag känner mig väldigt skyldig till det. Men det va trevligt! Umgicks så mycket som möjligt med Jocke den dagen. Eller jag försökte i alla fall. Det va underbara åk och det va riktigt sorgligt att det var sista dagen. Men något jag kommer ihåg väldigt starkt ifrån den dagen och det jag ser på min fina kropp också är att jag vurpade. Eller jag och jag.... ELLEN körde rätt in i mig. Blev liggande i backen i 5 minuter utan att jag kunde röra mig. TREVLIGT! Men jag är hel nu ;D men chocken slog mig. USH! Så nu har jag massor av blåmärken och det är ditt fel Ellen </3 (men jag älskar dig ändå, för du är underbart bäst <3) och mitt fina ryggskydd räddade mitt liv <3 ne men! min stav böjdes med HAHAH! aja. FINT! sen åt vi tacos på tacobaren och det va JÄTTE GOTT, va så sjukt mätt efter det HAHAH! Men det va billigt och bra. Massa cola och fanta exotic! ;D haha! sjöng för Jocke och massa sött! sen åkte vi tyvärr hem efter ett tag och massa sånt och det va jätte tråkigt. Lämade tillbaka pjäxorna och sånt.. och så va det spex och sånt :D vi skulle köra lifehousedramat men musiken stannade hela tiden HAHAHAHAAH så sjukt typiskt... men vi gjorde det iaf ;D slår ju inte det vi gjorde i skolan men det funkade ju :D och sen hade vi världens finaste lovsångsgudstjänst på kvällen. Massa känslor och sånt eftersom det va sista kvällen och Gud berörde <3 och så skulle man få va uppe hur länge man ville... jag och jocke låg o myste i min säng och sånt och så fick jag svårt att andas men tänkte inte så mycket på det... vi somnade fint och sen så vaknade jocke och gick ner till de andra och jag vaknade till och fick JÄTTE SVÅRT att andas, jag typ sprang ner från trappan och sånt och det va jätte jobbigt. Jag satte mig i ett hörn och kippade efter andan och massa och så kom jocke o sen kom några andra och malin hämtade tablett och ledare och massa sånt. Det va sjukt. Men de öppnade fönstret.. lugnade ner mig och gav mig att dricka. Sen massa papper för jag började snora när jag grät av panik och massa sånt... Sen kunde jag sova igen. Det va hemskt. Det går inte att förklara... Men det slutade med att jag kunde sova iaf. 

lördag
vi vaknade tidigt och sånt, packade klart, åt och massa sånt.. hade sista möte och sånt:( och så satte vi oss i bussen och åkte hem... jag sov typ hela vägen HAHAH va så sjukt trött sen natten (</3) men så kom jag hem och det va gött att få vara hemma sen. Hemskt dock att säga hejdå till Ellen och Malin, o de andra. Jätte jobbigt verkligen :(



har kollat upp vad som hände på natten mellan fredagen och lördagen och det va inget farligt utan va bara min förkylning som va så stark att den satt sig så mycket på stämbanden att de svullande så mycket att de täppte igen. Sen kan det ha varit dålig luft där jag sov!


PÅ TAL OM SOVA, borde verkligen göra det nu.

APPLÅDER OM DU LÄSTE ALLT. 

hahah , bilder kommer nog nån gång, fick inte så många .. så beror på om nelly delar med sig till mig :)

puss o kram!

godnatt.


inget liv när man är sjuk så man sminkar sig fett mycket hahah...

Kommentarer
Postat av: fredrik

nu vill jag ha applåder och medalj :D

2012-02-21 @ 16:39:24
Postat av: nelly

två ändringar på torsdagen, det var Nelly och Ellen som drog ut ;)

Och kvällen var inte vanlig. Vi fick besök av två helfestliga norrmän ju!

2012-02-22 @ 17:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0