svar på frågor!!

tack för alla fina frågor, ni är underbara! Här kommer svaren:

IDOL

är du kär i Daniel? Hade du blivit tillsammans med honom om han velat?
Nej jag är absolut inte kär i Daniel och jag har aldrig varit, och nej jag hade inte blivit tillsammans med honom.
han är som en bror och vän och allting för mig och inget annat. Har aldrig sett honom på något annat sätt och kommer aldrig att göra. Visst hade man en liten "förälskelse" i honom ett tag. Men det va ju inget.. allvarligt, om man säger så! Att bli tillsammans med honom skulle bara känts konstigt. Skulle aldrig tackat ja till det. Även om jag tycker om honom otroligt mycket så känner jag inte så för honom.

gillar du Daniel Norberg?
nej jag gillar inte Daniel Norberg... jag ÄLSKAR honom! ;) Han en en bit av mig. Han är underbar, utan honom så skulle jag inte klarat av vissa saker som har hänt.

vem var du med när du träffade Daniel Norberg?
haha, det  vet du om ju. Men jag va med DIG Pernilla, Sara, Mia och Sabina. Samt Mias mamma! :)

Tjärlek vs Kärlek?
för er som inte fattar varför jag la denna på kategorien "idol" är det för att det va "tjärlek" just så man sa under idol. För mig heter det tjärlek så länge ja lever! haha! Nej men TJÄRLEK! det förklarar mitt 2010 typ :)

tycker du fortfarande lika mycket om Erik Grönwall?
jag ÄLSKAR erik grönwall! Kommer alltid att göra och har alltid gjort. Han är som en del av mig som aldrig kommer att försvinna. Ni vet, siamesiska tvillingar sitter alltid ihop.. Jag och Erik är som såna. HAHA . (kul jämförelse..) nej men vad som än händer kommer jag alltid att älska honom för den han är o den han varit!

om Rabih och Eddie kom gående på gatan och du är med Daniel, vad skulle du då gjort?
haha vilken fråga! Jag skulle ropat "RABIH, EDDIE!!" och sen tagit med Daniel till dom. Rabih och Eddie är ändå.. rabih och eddie o ingen kommer någonsin att ta deras plats, och träffa daniel, rabih och eddie samtidigt är typ en dröm. Daniel skulle förstå ;) haha!

varför kollar du inte på idol 2011?
jag har några anledningar. Dels så tycker jag inte om Bard. Jag avskyr honom och jag tål bara inte kolla på programmet då. Det funkar inte. Sen så känner jag inte samma behov av att göra det längre. Det är någonting som jag har passerat genom livet nu. Visst kollar jag lite då och då. Men jag följer inte på samma sätt. Exampel har jag planerat att gå på Idol-genrepet i Scandinavium med kompisar. Bara för sakens skull. Det är roligt med!

vad hände med Andreas och Olle?
dom är ute och vandrar! :) ahah nej men klart att jag gillar dom fortfarande. Jag har bara inte åkt på så många spelningar och jag skriver inte så mycket om dom. Men gillar dom sjukt mycket. Min Olleskylt o Weisetröja finns fortfarande kvar! Alla stunder med dom är underbara !! :)

vad tycker du om  REbounds splittring?
när jag först fick reda på det blev jag väldigt chockad för man har ändå varit med dom så mycket. Sen  blev jag väldigt ledsen och deppig men nu har det släppt. Deras val och deras möjligheter!

vad skulle du gjort om du inte hade alla dina idoler?
om jag ändå visste det.. JAG SKULLE INTE HA LIKA ROLIGT! jag har jätte roligt med dom och mina  vänner och jag är så otroligt glad att jag känner dom jag känner :)

Musik/film

när började du lyssna på JB?
jag och mina kompisar Tina och Samantha satt hemma hos Samantha en dag och bestämde oss för att vi skulle sätta på Justins skiva o sen insåg vi att den va rätt bra. Så kom jag hem och fortsatte att lyssna..! haha! Sen så gick det upp och ner o så gick Erik med i H.E.A.T. och jag lyssnade på honom för att finna tröst, och det fann jag och sen dess har jag varit fast i honom. Sen kollade jag på NSN och då blev jag ännu mer Crazy. NU ÄLSKAR JAG JUSTIN BIEBER!

hur länge har du spelat bas?
hmm, kommer inte riktigt ihåg. Tror att jag började spela lite i 8an. Sen spelade jag mer i 9an och sen nu på gymnasiet och i kyrkan så spelar jag bara mer och mer! Det är riktigt roligt!

Justin Bieber vs. Daniel Norberg?
Kan inte jämföra dom två. Justin är jag ett FAN av och Daniel är min kompis o min bror! haha! Asså det går inte att jämföra.. trodde jag att du visste Sara ;)

hur många gånger har du kollat på Never say never?
haha kan inte räkna. Kollade på den sjukt mycket när jag va sjuk!

har du några filmtips?
haha! oh! jag är så dålig på sånt. Alla måste se Never say never! haha! det är ett måste. Skjuter er annars ;) ne okej inte riktigt men typ. Sen är Tomorrow when the war began mycket bra! och 17 again.. o lite andra..! Jag är jätte dålig på sånt här. Förlåt! hehe!

varför valde du just estet-musik?
först valde jag teater men det försvann så gick över till musik! Är glad över det! haha! Musik är ett väldigt stort intresse, älskar att spela all sortes, jag älskar att gå på konserter och sånt med så alltså allt som har med musik att göra får mig att må bra. Det är ett grymt stort intresse och utan musiken skulle jag inte varit jag!

någon annan favoritartist utom idolerna och JB?
jag lyssnar på det mesta! Jag tycker bla att Danny är jätte bra, han och EMD alltså. Chris medina fastnade jag för på rix fm, Erik Hassle, Chris Brown, Bruno Mars, Usher och såna artister. Sen lyssnar jag mycket på 80tals rock. Och gör jag inte de själv så gör Jocke det åt mig ;)

säg en stor musikalisk förebild!
om jag inte ska säga någon av idolerna så måste jag säga Robert Wells! Han är grym på piano och jag är alldeles kär i hans sätt att spela! Annars måste jag säga Geir Rönning! Han hjälper mig otroligt mycket och det gillas verkligen!

säg de 5 bästa konserterna du har varit på!
oh, Idolturnén i Örebro, erik grönwall i borås, danny på liseberg, eric saade på liseberg och the ark på liseberg!

vad är det du älskar mest med att gå på konserter?
jag älskar de mesta med att gå på konserter! Gunget, sången, känslan, vännerna.. ja allt kan man säga! Det är bara tjärlek rakt igenom!

vill du jobba med musiken eller har du det bara som ett intresse?
mest ett intresse faktiskt. Men det skulle va riktigt roligt att jobba med det. Men det är nog svårt att jobba med det på heltid!

spelar du mycket gitarr o piano hemma?
jag försöker! Det är inte alltid jag hinner eller orkar. Jag har annat att göra med. Satsar väldigt mycket på skolan över huvudtaget och då kan jag inte sitta vid ett piano i 4 timmar som de  vill att man ska göra.

vad tycker du om elektropop? har du hört den?
HAHAHAHA den är så galen så att man gillar den typ! Det är inte så svårt att undgå att höra den ;)

favorit

vilken är din favoritfärg?
jag ska göra ett sånt här tråkigt svar. ÄLSKAR ALLA FÄRGER! men Grön mest, inte mörkgrön.. utan mer.. limegrönt!

favorit Justinlåt?
DOWN TO EARTH har alltid varit och kommer alltid att vara min favoritlåt med JB!

favoritblogg?
kollar inte kändisbloggar och sånt. Men Foki har sjukt härlig blogg, slinker in på den ibland!

på vilken/vilka affär/affärer shoppar du helst?
jag har konstaterat att nästan alla mina kläder jag har kommer ifrån GINA! men älskar HM sjukt mycket med!

vilken är den bästa låten med Daniel Norberg? 
Drifing from home ! den är min absoluta favoritlåt med Daniel. Den är skön, härlig, go text, go musik. Ja den är allmänt bra! :)

favorittidning?
jag premunerar på FRIDA och det är min favorittidning, dom har allting typ ;)

vilken mat äter du när du äter på donken?
hahahaha oftast äter jag Big Mac! men är jag inte hungrig kör jag på en cheese, till det har jag fanta exotic!

favoritpizza?!
HAWAII!!!!!!

Allmänt:

vem är du ihop med?
Joachim Andersson heter han och är världens mest underbaraste kille man kan ha! Är lyckligt lottad ♥

Vrf satte du inte ut "mitt" blogginlägg på facebook som många andra?
HHAHAAHAH lilla fina Jocke ♥ det va bloglovin som inte ville det! Dom ville nog inte att du skulle klättra heller ;)

foki eller kissie?
FOKI!!! jag skäms när jag ser kissie! haha!

vart bor du?
jag bor i en liten håla som heter Kinna!

hur gammal är du?
jag är 17. I oktober fyller jag hela 18 år. Tiden går snabbt!

vart föddes du?
på BB i borås ;) men du menar kanske vart jag bodde då? jag bodde i samma hus i Kinna!

vad heter dina föräldrar?
Maria och Jan-Olov!

hur gamla är dina syskon?
jag har 1 syskon och han är 20 år.

vilken skola går du i?
jag går på marks gymnasieskola år 3 inriktning estet-musik!

bästavän?
ville inte sätta den på favorit.. ;) hhaaha! jag har många bästa vänner! Felicia, Jacki, Nelly, Jocke, Matte, Maria, Jennifer, Marry, Elias, Hanna, Sofia, Tina esc. Men den jag är ABSOLUT NÄRMAST är Felicia!

vad är det första du tänker på när du ser en kille?
han är inte lika snygg som Jocke! ;)

hur träffa du din pojkvän?
genom KU! Han började när han gick i 6an och jag gick i 9an då! ;) haha! Men vi har bara kommit närmare och närmare varandra och nu är vi ehm.. väldigt nära! och det är jag väldigt glad över! :)

gillar du frågestunder?
hahaha det är väl .. trevligt!

är jag en bra vän?
ja pernilla! det är du!;) AHHAHAA!

vad gör du en vanligt lördag?
antagligen är jag med Jocke, sen träffar jag andra kompisar och sen hittar vi på något roligt på kvällen. Vi brukar ha en filmkväll nästan varje vecka! :)

har du någonsin sett ett lejon irl?
hahaah, ehm. nej .. tror inte de :o , kul att du har det iaf!;)

vad har du för hårfärg?
vet inte.. haha! alla möjliga färger .. fast jag är mörkblond/ljusbrun annars!

tror du att du saknar mig lika mycket som jag saknar dig? eller tror du att du saknar mig mer eller mindre än jur mycket jag saknar dig?
HAHAAHAH lilla söta sara :') haha! jag tror.. nej jag VET att jag saknar dig mer än vad du saknar mig!

varför är du kristen?
den frågan va ju lite speciell..! Haha! varför? jag vill! nej men asså det är liksom bara självklart för mig att Gud finns! Blev kristen i 9an och det blir man inte bara utan någon anledning :)

du åker mycket på läger, vilket är de bästa du har varit på?
ooh! jag gillar alla större läger jag är på! Det lägret som betytt mest för mig är min konfirmationsläger på Dyrön! Jag blev kristen där och det förändrade hela mitt liv o min vardag! Sen mitt första stora läger, nyårsläget i Kungälv 2008-2009!! underbart läger. Fick lära känna Gud på riktigt där!

hur länge va du i italien o vilka va du där med?
jag va där i 2 veckor. Samt 1 veckas resa. Så jag va borta i 3 veckor. Vi åkte bil dit. Va där med mamma, pappa och min morbror och moster Christer och Frida, min mormor Siw och mina två små kusiner Hanna och Wictor!

jag har följt din blogg ett tag och kommer ihåg när jag läste ett inlägg om att du va mobbad, hur har du orkat ta dig igenom allting?
min familj har varit sjukt stort stöd. Sen blev jag kristen som de flesta vet och fick mycket stöd ifrån mina vänner där och jesus själv. Är riktigt förvånad och väldigt stolt över mig själv att jag orkade ta mig igenom det. INGEN ska få uppleva att vara mobbad. Det är HEMSKT!



tack för alla frågor. Det va en hel del. NI ÄR BÄST! ♥

Kommentarer
Postat av: nelly

Kommer inte ihåg min fråga , vilken var det ? :'(

2011-09-18 @ 12:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0