Dag 5 – Betydelsefulla låtar.

hejsan svejsan. Har inte bloggat så mycket idag. Det beror på att jag har varit hos felicia som sagt som ni såg i förra inlägget. Sen har jag haft släkt hemma och sånt. Men nu är jag tillbaka! :) Den här med betydelsefulla låtar har jag gjort innan, men jag ska försöka få fram 5 haha. Men det blir svårt men ah. :) jag tar 5 utav dom 10 jag skrev innan. :)

higher-erik grönwall
folk får säga vad dom vill, att den är gammal, att den är ute, att den är uttjatad men dom kommer alltid att betyda mycket för mig! min IDOL vann med denna låten. Den spelas ALLTID på hans spelningar. ALLTID! har inte gått på en enda spelning när inte den har spelats. Jag har så otroligt många minnen med den låten! jätte många. Jag tror inte ens jag kan räkna upp dom, studenten (samma dag som jag och Samantha fick snacka med honom på telefon) Donken, spelningarna.. asså jag kan inte ens räkna upp dom. Det är för många för det. Higher kommer alltid betyda mest för mig av eriks låtar. Det är hans vinnarlåt, det är HANS låt. Ingen kommer någonsin kunna ta min kärlek från honom eller den låten. Ingen! ÄLSKAR DEN! ♥



hurricane-REbound
Det är deras äldsta låt, men också den som jag aldrig kommer sluta älska, många tycker att den är uttjatad nu, den är "gammal"! men det kommer den aldrig vara för mig! den kommer alltid vara den låten av deras låtar som betyder mest för mig. Jag vet inte varför. men har så otroliga minnen med denna. Första gången vi fick höra den. Första gången jag fick höra den live. Visst Not helpless spelades med då, men den har verkligen inte samma verkan på mig. Det är denna låten som betyder mest för mig och det kommer den alltid att göra no matter what. Den låten har hjälpt mig mycket. Mer än vad någon kommer kunna förstå. DEN får mig alltid att må bra, den får mig att bli glad. Jag börjar alltid dansa när jag hör den. Den betyder mycket för mig. Kommer alltid att göra! ♥



You are not alone-Michael Jackson
jag verkligen ÄLSKAR michael jackson! han har en stor betydelse i mitt liv. Han är som en gud nästan. Vad folk än tycker om honom, att han va en pedofil och hela tjottafröset så kommer han alltid betyda mycket för mig. Spelar ingen roll vad folk säger. Denna låten va den låten som fick mig faktiskt att börja lyssna på honom mer. Jag blev kär i den så fort jag hörde den. Många tror att jag älskar denna låten bara för att rabih jaber sjöng den under idol men det beror verkligen inte på det! Denna låten betyder mycket för mig. Det va den första låten jag lyssna på när han dött. Det va alltid den låten som jag började gråta till. ALLTID! och texten är helt bedårande! ♥




King of Majesty-hillsong
om ni har följt mig och min blogg så vet nog alla här att jag är kristen. Och det är inte något jag skäms för. Och denna låten har följt med mig ända sedan konfirmationen, men det va på nyårslägret som den verkligen föll mig i smaken. När jag ska lyssna på en lovsång är det ALLTID denna jag sätter på först. Den har en stor betydelse för mig i min kristna tro och jag ÄLSKAR verkligen denna låten. Nyår 2008-2009 så spelades denna på mitt läger jätte mycket. Verkligen varje kväll, flera gånger! på midnattsmässan. Väldigt mycket. Den är mäktig, VÄLDIGT mäktig och de gjorde att jag grät väldigt mycket när jag hörde denna låten. Den är betydelsefull för mig och mitt liv. Jag gillar verkligen den sjukt mycket den låten. Och det kommer jag alltid att göra. Den är tjärlek! GUD är tjärlek. ♥


Everything-Lifehouse
lifehouse. Deras låtar är magiska verkligen MAGISKA! och om ni lyssnar på den, så kan man faktiskt inte tro att den är en kristen låt. Den har ett kristet budskap. Och denna låten har betytt mycket för mig väldigt länge. Den har varit med mig från läger till läger. Mina kompisar har gjort ett drama som finns till denna. Asså denna låten är helt underbar på alla möjliga sätt och den har varit det ända sedan jag hörde den för första gången. Den kan få mig till tårar (låtar som får mig till tårar är låtar som betyder mycket för mig .. hehe) den kan få mig att skratta. Att vilja hoppa och skutta och lovprisa gud! jag säger bara att denna låten är otroligt mäktig. Speciellt när man ser dramat till. Jag lägger inte in med dramat, men jag kan lägga in en länk iaf så kan ni kolla när mina kompisar kör den. Jag älskar det! ♥ dramat mina kompisar gör; http://www.youtube.com/watch?v=NZrpqQ0RU-I
(Jesus-Bertil, tjejen-Camilla, Pojkvännen-Oscar, "pengar"-Ingrid, fyllot-Andreas, "ätstörningar"-Anna, djävul-Jacob)



TACK FÖR MIG!! ♥


Kommentarer
Postat av: viccan

Higher....... ååhh det SUGER att man säkert inte kommer få höra honom sjunga den live igen :(



Sv: Ja man kan säga att texten hör ihop me bilden.... :(

2010-12-26 @ 23:11:08
URL: http://vbergstrand.blogg.se/
Postat av: nelly

jag såg videon på lifehouse.

nu är jag bara sur för att jag inte är äldre och fick vara med på DET lägret =>

2010-12-27 @ 20:22:31
Postat av: Hanna

om du gillar lifehous, lyssna på hanging by a moment :P skitbra! :D

2011-01-03 @ 21:44:16
URL: http://hannamurtur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0